Forum för Pratglada linedance-entusiaster
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Forum för Pratglada linedance-entusiaster

www.smalltowncowboys.se
 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Sommardanser

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
EwaMargreth




Kvinna Antal inlägg : 256
Ort : Mjölby
Ev klubb : Lucky Line/ Stockholm
Registration date : 07-05-03

Sommardanser Empty
InläggRubrik: Sommardanser   Sommardanser Icon_minitime27th maj 2008, 06:45

Nu är ju dom flesta kurser slut pale
Men det finns mycket dans ändå, fast här i länet är det knapert scratch

Nere i Smålandstrakterna är det fullt av sommardanser, på många olika orter - inte så långt att åka

Björneborg - Get in line, har dans många gånger under sommaren, det tog bara typ 1.5 tim dit sunny

Stockholm - mycket sommardans lite överallt - kolla på Sthlm Linedanceforum Smile

Vi borde kunna hitta någon trevlig utedansbana i länet, det är ju fullt av gamla folkparker överallt, för nån billig peng.
I Mjölby finns en liten utedansbana i Skogsjön men golvet är helt kass att dansa på Crying or Very sad

Så detta blir en öppen fråga till alla i länet: en utedansbana som går att dansa på (billig), skaplig musikanläggning, musik och sen kunde vi ju köra önskedanser, kanske turas om att hålla i det hela, osv
Vad sägs?
Finns det några fler danssugna östgötar? cheers
EwaMargreth
Till överst på sidan Gå ner
Inger




Kvinna Antal inlägg : 13
Age : 71
Ort : Linköping
Ev klubb : 013-Lost in Line
Registration date : 07-07-04

Sommardanser Empty
InläggRubrik: Sv: Sommardanser   Sommardanser Icon_minitime27th maj 2008, 15:10

EwaMargreth skrev:
Nu är ju dom flesta kurser slut pale
Men det finns mycket dans ändå, fast här i länet är det knapert scratch

Nere i Smålandstrakterna är det fullt av sommardanser, på många olika orter - inte så långt att åka

Björneborg - Get in line, har dans många gånger under sommaren, det tog bara typ 1.5 tim dit sunny

Stockholm - mycket sommardans lite överallt - kolla på Sthlm Linedanceforum Smile

Vi borde kunna hitta någon trevlig utedansbana i länet, det är ju fullt av gamla folkparker överallt, för nån billig peng.
I Mjölby finns en liten utedansbana i Skogsjön men golvet är helt kass att dansa på Crying or Very sad

Så detta blir en öppen fråga till alla i länet: en utedansbana som går att dansa på (billig), skaplig musikanläggning, musik och sen kunde vi ju köra önskedanser, kanske turas om att hålla i det hela, osv
Vad sägs?
Finns det några fler danssugna östgötar? cheers
EwaMargreth


Jag tycker det låter jättekul! Ska genast sätta igång hjärncellerna och försöka komma på något. flower

/Inger sunny
Till överst på sidan Gå ner
Gittan




Kvinna Antal inlägg : 43
Age : 57
Ort : Linköping
Ev klubb : HH samt 013 Lost In Line
Registration date : 07-05-17

Sommardanser Empty
InläggRubrik: Sv: Sommardanser   Sommardanser Icon_minitime28th maj 2008, 10:49

Toppenidé!!!!

För oss som inte kan åka så långt så är det ännu bättre...då kan vi ändå få dasna lite i sommar:) flower
Till överst på sidan Gå ner
Monique




Kvinna Antal inlägg : 101
Age : 66
Ort : Vikingstad
Ev klubb : 013-Lost in Line
Registration date : 07-07-05

Sommardanser Empty
InläggRubrik: Dansbana under tak   Sommardanser Icon_minitime28th maj 2008, 16:55

Här kommer ett förslag på plats...

sunny En dansbana som ligger avskilt och mysigt är Granforsens festplats, mellan Boxholm och Väderstad. flower
Det är en dansbana under tak, öppen i sidorna och med liten scen (som i Gamla Linköping, fast mindre).
Där finns ju ingen ljudanläggning dock (måste man ha med sig).
Det finns även en byggnad (vinterbonad) med scen. Om det finns ljudanläggning där vet jag ej. confused
Det finns ytterligare en byggnad (sommarlada) med långbord och bänkar.
Det finns lite andra små hus också.
Granforsens förening brukar sälja fika och sånt i ett av dom, jag vet inte om man kan få tillgång till det
eller om föreningen själva skulle vilja sälja om vi är där. Very Happy

Det här är ett mysigt ställe, som en gammaldags liten "Folkets Park". cheers
Anitha Wallin vet var det är, jag har träffat henne där en gång när jag sjöng där, hon kanske vet mer om stället.

Monique
Till överst på sidan Gå ner
http://www.stayclose.nu
EwaMargreth




Kvinna Antal inlägg : 256
Ort : Mjölby
Ev klubb : Lucky Line/ Stockholm
Registration date : 07-05-03

Sommardanser Empty
InläggRubrik: Kollar vidare runt granforsen   Sommardanser Icon_minitime30th maj 2008, 14:34

Låter ju bra, jag kollar vidare med Anita så får vi se hur det kan finnas möjligheter osv
EwaMargreth
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Sommardanser Empty
InläggRubrik: Sv: Sommardanser   Sommardanser Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Sommardanser
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Forum för Pratglada linedance-entusiaster :: Öppet för alla :: Jag måste få säga...-
Hoppa till: